Friday 8 May 2015

story of SUNGAI GABAI

PUBLIC HOLIDAY STORY!!! BERSAMA SAHABAT YANG GILA-GILA.
SUNDATE DENGAN DORANG.

NAMPAK TAK TU BULI AKU???
coretan kali nie pasal cuti 4hari yg tak balik rumah walaupun rumah dekat kan. duduk kat bilik nak buat kerja tapi last2 kerja buat tapi separuh lps tu pergi hangout mandi sunga dgn dorang yg kat ats tu. mula cadang nak pergi sungai tekala tapi tekala tutup pulak. haiduiii. beriya kitaorg waze last2 hampa. lps tu tak kan nak balik kan. lagipun jauh dah masuk kedalam sana tak kan nak patah balik. so jalan jelah. jalan2, kitaorg pun nampak signboard sungai gabai. Terus tukar dari jalan2 pergi mandi kat sungai gabai. Sampai sungai gabai gila ramai kau. parking jauh gila. menampak nak pergi ke sungai...
dengan bawa tikar nyaa. dah sampai kat area sungai tu cari port nak letak tikar.  nasib baik ada port nak letak barang. kalau tak menumpang je org lain punya tempat. time kitaorg pergi tu memang ramai gila org. ada yang datang dengan family,kawan2,couple, officemate. memang meriah lah. jadi tak sabar bila tgk org lain mandi. lps je bentang2 tikar. duduk2 jap. lps tu terus lah menyelamkan diri dalam sungai. perghhhh!!! sejuk kau. nak terkucil aku dan2 tu jugak..
dah puas mandi kat bahagian bawah. kitaorg nak madi kat air terjun atas pulak. tapi yang pahit nyaaa sblm nak sampai atas tu nak kena daki pulak tangga yang berapa banyak anak tangga entah. dah macam org tua kita org panjat tangga tu. Sumpah penat gila. dah sampai atas tu ramai jugak yg berkelah kat bahagian atas nie. larat betul dorang naik. kitaorg pun cari lah port nak main2 airkan. dah jumpa port jalan lah nak ke sana. tengah2 jalan aku tergelincir jatuh kat batu tu.. dah lah time tu air deras, nasib baik aku tak terbawa arus tu kalau tak aku dah jatuh kat curam air terjun. Nasib baik kawan aku sempat tarik, kalau tak tahu lah macam mana. sakit punggung aku jatuh time tu. hahaha, dah jatuh tu aku gelak2 jela. macam nangka busuk  jatuh.. memang syok time tu menggila dengan dorang. Orang lain pandang je. tapi ada kitaorg kesah.. haha, tak kesah pun.
bila dah puas mandi tu kitaorg pun turun lah semula nak makan. Lapar gila.. nasib baik bawa bekal nak makan. so kitaorg makan lah sebelum kemas2 nak balik. kitaorg balik dalam 4.30 ptg jugak lah. masing2 dah letih.. lentok dalam kereta. sampai UKM semua bantai tidur. hehehe..
tu jela cerita nak share.. okay bubye..  muah ciked..



No comments: