Tuesday 10 March 2015

EKploRasi GUA TEMPURUNG

gila dah time nie

NAK PERGI!!! first word yg keluar bila nampak poster nie kat group FB. NAK tahu kenapa????
GUA TEMPURUNG BEB!! siapa yg tamo,. bukan senang nak pergi tempat yg macam gini. So apa lagi time dah nampak poster nie. BAgai nak gila lah excited dia. msg semua2 kawan ajak pergi. hahahahaha. MEsti lah nak ajak geng pergi baru lah syokkkk kita bereksplorasi.

Bila dah sampai tarikh nak pergi tu. pergh tak sabar gila nak pergi.siap bapak awal. pkl 6 pagi dah siap. get ready nak tunggu bas. TApi yg HAdoooo. bas sampai pkl 7!! ngantuk gila tunggu bas sampai kolej. then dlm pkl 7.30 bas pun gerak menuju ke PERAK. dari UKM ke GUA TEMPURUNG ambil masa dalam 2jam setengah jugak lah nak sampai. Sampai2 je sana terpegun jap tgk Gua depan mata pastu apa lagi SELFIE lah!! hehe:)



kitaorg start ekplorasi masuk GUA TEMPURUNG dlm pkl 11.15 then keluar dari GUA tu pkl 4.30!!!!!! bagai nak gila lama dia. 5jam kot dalam gua padahal jauh dia dalam 1.5km je pun. Bukan pnjg sgt. Cehwah kau!! tak panjang tapi semput jugak berjalan. hahah :D..
dalam gua tu macam2 lah kitaorg kena face. ada yg kena meluncur turun curam. ada yg kena tenggelam kan badan nak jalan dalam air. pastu kena masuk lubang kecik lagi. Adoiii. aku nie bukan nya kurus sgt nak masuk lubang tu tapi nasib baik muat jugak :p hehe.. dah jalan2 dalam gua tu, tiba2 sesat pulak dalam tu. sbb group yg depan dah jalan jauh. apa lagi cuak lah kan. nasib lah ada kumpulan yg lain. kitaorg follow je dorang. kalau  tak memei tinggal lah dalam gua tU! OHH NOOO. GElap wei.. BAyang-bayang pun tak nampak  tau. kena guna torch light nak jalan.

stop for a while before continue
masa time nie ingat dah habis eksplo gua tu.. tapi belum lagi ghupanyaa. Masuk lagi dalam gua tu. tapi yg kali nie lagi mencabar. sampai kwn menangis tamo luncur curam sbb kena buat sambil baring.hahahaha. kelakar je time tgk muka member.  bila dah keluar je dari Gua tempurung tu semua kebulur lapar nak makan. rebut-rebut kau time beratur tu. hehe:). lepas dah siap makan semua tu ready2 pulak nak balik. Lambaian terakhir kat gua tu.. huhu T_T. Memang pengalaman yg sgt best. exciting. i will keep the memory about GUA TEMPURUNG!!!

selepas 5jam 
before start ekploration

No comments: